torsdag 3 mars 2016

Framtiden ÄR frestande fin

Utmattad, riskerar bli utbränd!

Ord jag aldrig trodde skulle bli uttalade över mig, eller som i detta fall konstaterat av läkare. Tänkte och sa " men ser du det efter så kort samtal? " för jag satt där avslappnad och fridfull, trodde jag ... Blodtrycket var högt och det jag kallade fridfullt avslappnat såg läkaren som håglöshet och trötthet. Jag resignerade inför utlåtandet och visste nog egentligen att så var fallet. Ord som märkligt, varför, inte jag, hur tickade på men jag såg ju varför jag var där jag är.

Vad som är orsaken spelar inte så stor roll just nu. Det kan man älta på i all oändlighet. Det som behöver spela någon roll för mig är att ändra på några faktorer och börja om och börja försöka göra rätt. Där kommer man till ett vägskäl och där har jag stått ett tag och funderat på vad som är bäst och på vad som är rätt? Det kan få ta ett tag, det är inte bråttom. För tiden är för mig och vill jobba med mig. Jag har gjort mina val och även om alla inte var självvalda så kan de ändå bli mina val till en frestande fin framtid.

Jag kommer att satsa min tid på att utveckla mitt företag BeWell och coacha människor att nå sina mål i hälsoperspektiv. Att använda mig av väl beprövade metoder känns stadigt och tryggt sedan att gå vidare med att lägga ett pussel av fler komponenter blir den där extra kicken att växa. Så framtiden ÄR frestande fin och den känslan får vara energin att börja ta stegen fullt ut.

Utmattad javisst men nu går jag mot att vara Utvilad & Uppmuntrad




Inga kommentarer: