tisdag 19 maj 2015

Hemmakontoret

Känner mig priviligerad och tacksam. Jag har möjligheten att sitta vid köksbordet när jag behöver och kan jobba precis som vanligt. Idag blev det en sådan dag och det är bra !
Naturen verkar ha exploderat i solens värme, färger och dofter tävlar med varandra att vara mest uppmuntrande. 
Det händer utan vår inblandning. Precis som mycket annat, vissa saker kan vi inte göra något åt utan vi får lämna det vi inte kan påverka och bara lita på att det nästa sker. 
Men vissa saker kan vi påverka, Jodå det kan vi och vi har styrka att göra det med. Viljan däremot kan vara vår värsta fiende! 
Frestelsen att återigen -och -om igen kväll -efter kväll -stanna vid boken och platsen under go filten kan resolut brytas och bytas till något annat mer effektivt för kroppen. 
Jag vet för jag har lyckats göra det omöjliga möjligt för mig själv!
Vid köksbordet 

Inga kommentarer: