tisdag 9 juni 2015

Be Well - en önskan om ett gott liv

Det är med lite pirrande känsla jag inser att lagt kort ligger och jag har startat ett företag, BeWell.
I de flestas ögon säkert inte så märkvärdigt, men för mig känns det faktiskt stort. Det blir en kombination av fast arbete och mitt egna.
~~~~
Jag kommer att arbeta under Viktväktarnas flagga och deras koncept. Det blev resultatet av min egen lilla framgångssaga med att tappa ganska många kilon. Ett mycket välbeprövat redskap för att få en bättre hälsa och sund mathållning.
~~~~
Visst, det finns många hjälpmedel att tappa kilon och jag vill inte misskreditera något av dem men är såklart fullt övertygad om att Viktväktarna har det klokaste konceptet. Inga förbud, inga pekpinnar, ingen svält utan Mitt Viktväktarna där jag uppmuntras att äta det jag vill, men med koll.
~~~~
Jag brukar svara dem som frågar mig om bantningen lyckats: Jag har inte bantat jag har ätit mig ned till en hälsosam vikt. Med detta verktyg kan jag få hjälpa människor att få börja må bra och det känns så gott.

~~~~
Så :) efter sommaren med några veckors vikariat så startar jag möten i Tierp och till 95% säkerhet i på en central bra plats i Uppsala, där jag och min vän Lise kommer att hjälpas åt. Återkommer om tider och stunder.


Inga kommentarer: