tisdag 10 februari 2015

Februari allen

Jag har klarat januari galant. Brukar vara lite nedstämd och tyckt januari vara en stor plåga. Man slänger ut julens mys och sedan blir det ju så mörkt i alla fönster. Men det behöver inte vara mörkt i själen för det. Man har så mycket fint att vara tacksam för och man behöver bli påmind om att tacka för allt det fina. En dag kan saker vara förändrade och man blir raskt uppmärksam på att man kanske misskött relationer. Men det är en ny dag varje morgon en helt annan dag och jag som troende riktar min vana trogen uppmärksamhet mot himlen. Blir styrkt och andas lättare :)

Januari avslutades i guldskimmer och kärlek min lille dotterson föddes och gladde alla stort ! Så från och med nu har man något härligt gott att se fram emot varje januari, tårta ballonger paket och barnpussar och kramar. Stor sol på det.

Jag har lite andra planer som jag tar visa steg emot och det är att bli Coach på Viktväktarna. Ja nu vågar jag skriva ut det offentligt. Inte på rätt BMI ännu för att bli godkänd men hoppas kunna ta de första utbildningstegen i slutet av mars. Det känns som om jag vill göra något bra av min viktminskning denna gång och förhoppningsvis är det sporren som gör att jag stannar på bra vikt.

Varför viktväktarna då? Jo bara för att jag tror det är helt klart det bästa sättet. Jag vill inte misskreditera något annat för vi är ju så olika. Men jag tror på att kunna få äta av allt och inte utesluta något som jag tycker om och att få känna mig mätt alla dagar. Varför inte Viktklubb då? Har provat det med och det är alldeles säkert bra men ! jag tror på att några gånger i månaden gå och träffa andra i samma situation. Få en liten lektion, skratta med dem som skrattar och kanske gråta lite med dem som gråter. Resa sig upp och ta nya tag.

Så om du är som jag kolla in på www.viktvaktarna.se och titta runt lite. Läs andras berättelser och bli inspirerad. Stor sol på det med



Inga kommentarer: