onsdag 13 januari 2016

Det som göms i snö

Det snöar, det snöar mycket. På de sociala medierna går det stundtals runt med olika åsikter om det är bra eller dåligt. Jag har själv bidragit till den lite mer negativa sidan angående snön. Frågan är, vad gör det gör skillnad att tycka? :) förmodligen absolut ingenting. Lika lite som regn och kyla på sommaren..
När våren kommer syns allt som begravts i snön, man kanske tror att det inte finns för att det inte syns. :) men min skottkärra kommer att synas igen och då syns också allt från förra sommaren som jag inte tog hand om. hm.. eller de rabatter jag ärligt inte ides ta och göra redo för vintern. Men nu är det försent :) och jag sitter här inne i soffan och har det väldigt skönt. Ingen ide att må dåligt över det.
Det är nog en tanke med årstiderna ändå. " Allt har han gjort skönt för sin " står det i boken jag läst sedan barndomen. Just vintern har blivit en tid för tankebanorna att tänka klart. Björnen går i ide och det är ju bara så klokt :)
Take good care friends 


Inga kommentarer: